Skip to Main Content

Projekty badawcze w sieci VIA CARPATIA

Filtry

Szczegóły projektu badawczego

Numer umowy
22430220
Wykonawcy badań/ podległość
RZ/ WYDZIAŁ ZARZĄDZANIA/ Rektor PRz
Tytuł
How Generation Z perceives access to education and capacities in the V4 region
Streszczenie
Dostrzegając rosnącą przepaść między technologicznymi oczekiwaniami pokolenia Z wobec elastycznej, zorientowanej na umiejętności edukacji a sztywnymi strukturami obecnych systemów edukacyjnych krajów V4, projekt ten ma na celu zniwelowanie tej luki poprzez innowacyjne rozwiązania. Badacze z 10 uniwersytetów V4 zbiorą dane za pomocą ankiet przeprowadzonych wśród ponad 400 respondentów w każdym kraju. Analiza i ocena tych danych, wraz z warsztatami online oraz międzynarodową konferencją ("Wyzwania, trendy i inspiracje w edukacji" – CTIE 2026), posłużą opracowaniu odpowiednich rozwiązań. Doktoranci i młodzi naukowcy będą wspierani w tworzeniu międzynarodowych zespołów, pisaniu wspólnych publikacji oraz pozyskiwaniu funduszy. Korzyści płynące z realizacji projektu są wielowymiarowe: poprawa dostępu do edukacji i rozwoju kompetencji pokolenia Z, wspieranie międzynarodowej współpracy w tej kluczowej kwestii, stymulowanie innowacji w procesach edukacyjnych, aby lepiej odpowiadały potrzebom pokolenia Z, dostarczanie decydentom danych umożliwiających dostosowanie systemu oraz, ostatecznie, wzmacnianie pozycji pokolenia Z w kształtowaniu przyszłości edukacji w krajach V4.
Program
International Visegrad Fund
Rezultat badań
.
Możliwość zastosowania rezultatów
.
Uczelnia
Politechnika Rzeszowska
Slowa Kluczowe